Održao sam online seminar za studente diplomskog studija
na California Southern University. Seminar je bio o dijagnozi i tretmanu
'otuđenja djeteta od roditelja' koje se temelji na privrženosti i dobro je
primljen.
Ovaj je seminar o Dijagnozi i tretmanu
snimljen i dostupan je na Master Lecture Series of California Southern
University. I ovaj seminar, kao i prethodni, Teorijski temelji
dostupni su stručnjacima mentalnog zdravlja i, što je jednako važno, ciljanim
roditeljima da mogu stručnjake uputiti gdje će dobiti informacije o 'otuđenju
djeteta od roditelja' koje se temelji na privrženosti.
Postavio sam Powerpoint slajdove na svoju web
stranicu. Posebno je važna rasprava koja počinje na 15. str., a odnosi se na
djecu koja pokazuju dijagnostičke pokazatelje 'otuđenja djeteta od roditelja'
koje se temelji na privrženosti, čime predstavljaju 'specijalnu populaciju'
koja zahtijeva specijalizirano stručno
znanje, edukaciju i ekspertizu da bi
se moglo postaviti cjelovitu dijagnozu i pristupiti tretmanu.
Nedostatak specijaliziranog stručnog znanja,
edukacije i ekspertize unutar profesionalnih kompetencija potrebnih za
postavljanje dijagnoze i tretman problema ove 'specijalne populacije' djece i obitelji najčešće predstavlja praksu izvan granica
profesionalnih kompetencija i kršenje standardna profesionalne prakse (Standard 2.02 of the Ethical Principles of
Psychologists and Code of Conduct of the American Psychological Association
(2002).
Već smo odavno od stručnjaka mentalnog zdravlja
trebali očekivati i zahtijevati profesionalne kompetencije u vezi s
postavljanjem dijagnoze i tretmanom teške psihopatologije povezane s 'otuđenjem
djeteta od roditelja' koje se temelji na privrženosti.
Također vam u tom seminaru skrećem pozornost na
moju raspravu o patogenom
roditeljstvu povezanom s
'otuđenjem djeteta od roditelja' koje se temelji na privrženosti, a koje
predstavlja DSM-5 dijagnozu V995.51 Psihičko zlostavljanje djeteta, potvrđeno.
Prikaz djetetovih simptoma koji odgovaraju tri presudna dijagnostička pokazatelja, pomiče problem s područja skrbi i kontakata s djetetom,
na područje zaštite djeteta.
'Otuđenje djeteta od roditelja' koje se temelji na
privrženosti nije pitanje roditeljske skrbi, već je pitanje zaštite djeteta.
Online seminar o postavljanju
dijagnoze i tretmanu
Dana 23 studenog 2014, od 10:00 – 12:00 sati po
lokalnom vremenu održao samo online seminar putem Masters Lecture Series of
California Southern University. Seminar se odnosio na dijagnozu i
tretman 'otuđenja djeteta od
roditelja' koje se temelji na privrženosti.
Ovaj je seminar besplatan za javnost, snimljen je i
dostupan za gledanje online putem California Southern University’s Master
Lecture Series na poveznici: http://www.calsouthern.edu/content/events/treatment-of-attachment-based-parental-alienation/
To je nastavak mojeg prethodnog online seminara o
teorijskim temeljima 'otuđenja djeteta od roditelja' koje se temelji na
privrženosti koji sam također održao kao dio Master Lecture Series na
California Southern University i koji je dostupan na poveznici: http://www.calsouthern.edu/content/events/parental-alienation-an-attachment-based-model/
Nadam se da će ova dva seminara pružiti temelje
stručnjacima mentalnog zdravlja za razumijevanje, postavljanje dijagnoze i
tretman obiteljske dinamike povezane s 'otuđenjem djeteta od roditelja', tako
da mogu poslužiti kao izvor na koji se ciljani roditelji mogu pozivati pri
postavljanju dijagnoze i tretmanu stručnjaka mentalnog zdravlja.
Model 'otuđenja djeteta od roditelja' koje se
temelji na privrženosti u cjelosti se temelji na standardnim i uspostavljenim
psihološkim principima i konstruktima. Ti su konstrukti u potpuno priznati i
prihvaćeni psihološki principi i konstruktu unutar područja mentalnog zdravlja.
Konstrukt obiteljskih sustava koji se odnose na triangulaciju djeteta u sukob roditelja putem stvaranja među-generacijskog saveza djeteta s jednim roditeljem protiv drugog, uspostavljen je
psihološki princip unutar terapije obiteljskih sustava (Haley, 1977; Munichin,
1974). Minuchin ovaj među-generacijski savez naiziva 'rigidnim trokutom', dok
ga Haley naziva 'izopačenim trokutom'.
"Rigidni trokut također može imati i
oblik stabilnog saveza. Jedan od roditelja pridružuje dijete u rigidno povezani
među-generacijski savez protiv drugog roditelja." (Minuchin, 1974, p. 102)
"Ljudi koji su povezani u trokutu nisu
vršnjaci, već jedno od njih pripada generaciji koja je različita od generacije
drugo dvoje... U procesu njihove međusobne interakcije, osoba iz jedne
generacije stvara savez s osobom iz druge generacije, a protiv svojeg vršnjaka.
Pod 'savezom' smatram proces zajedničke akcije protiv treće osobe...
Savez između dvije osobe se poriče. To znači da postoji određeno ponašanje koje
ukazuje na savez, no kad ga se propituje, savez se poriče... U biti, izopačeni
trokut je takav da su u njemu granice među generacijama pregažene na
prikriven način. Kad se javlja kao obrazac koji se ponavalja, sustav je
patološki. (Haley, 1977, p. 37)
Procesi narcisoidnog i graničnog poremećaja ličnosti jesu prepoznati oblici patologije unutar DSM
dijagnostičkog sustava (American Psychiatric Association, 2013) i detaljno su
opisani i obrazloženi od strane vrhunskih teoretičara profesionalne psihologije
(npr., Beck, et. al. 2004; Kernberg, 1977; Linehan, 1993; Millon, 2011).
Sustav privrženosti uspostavljen je
i prihvaćen konstrukt u psihološkoj znanosti, s opsežnim teorijskim temeljima i
istraživanjima (Ainsworth,
1989; Bowlby, 1969; 1973; 1980; Bretherton, 1992).
Nema ničega novog ni kontroverznog ni u kojem od
ovih psiholoških principa ili konstrukta. Svi su uspostavljeni i prihvaćeni
psihologijski principi i konstrukti s kojima bi svi stručnjaci mentalnog
zdravlja trebali biti upoznati unutar sveukupnosti svojih stručnih
kompetencija, posebice ako postavljaju dijagnoze i provode tretman u
slučajevima triangulacije djece u sukob roditelja putem među-generacijskog
saveza djeteta s narcisoidnim/(graničnim) roditeljem, koji rezultira
induciranim potiskivanjem normalnog funkcioniranja djetetova sustava
privrženosti.
Ciljani roditelji ne posjeduju stručno znanje,
edukaciju, ni ekspertizu u području profesionalne psihologije da bi mogli
stručnjacima mentalnog zdravlja koji rade s njihovim obiteljima objasniti
primjenu ovih uspostavljenih psihologijskih principa i konstrukata. Ja to
znanje posjedujem.
U gore navedena dva seminara objašnjavam primjenu
ovih prihvaćenih psihologijskih principa i konstrukata koji se odnose na
obiteljske procese tradicionalno nazvane 'otuđenje djeteta od roditelja'. Nadam
se da ovaj dijalog na stručnoj razini može početi motivirati zajednicu
stručnjaka mentalnog zdravlja za pomak prema većoj profesionalnoj ekspertizi i
osjetljivosti za potrebe ciljanih roditelja i njihove djece. To je potrebno za
rješavanje obiteljske tragedije 'otuđenja djeteta od roditelja' za sve obitelji
u svim slučajevima.
Reference:
Obiteljski sustavi:
Haley, J. (1977). Toward a theory
of pathological systems. In P. Watzlawick & J. Weakland (Eds.), The
interactional view (pp. 31-48). New York: Norton.
Minuchin, S. (1974). Families and
Family Therapy. Harvard University Press.
Poremećaji ličnosti:
American Psychiatric Association.
(2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.).
Washington, DC: Author.
Beck, A.T., Freeman, A., Davis,
D.D., & Associates (2004). Cognitive therapy of personality disorders. (2nd
edition). New York: Guilford.
Kernberg, O.F. (1975). Borderline
conditions and pathological narcissism.. New York: Aronson.
Linehan, M. M. (1993).
Cognitive-behavioral treatment of borderline personality disorder. New
York, NY: Guilford
Millon. T. (2011). Disorders of
personality: introducing a DSM/ICD spectrum from normal to abnormal. Hoboken:
Wiley.
Sustav privrženosti:
Ainsworth, M.D.S. (1989).
Attachments beyond infancy. American Psychologist, 44, 709-716.
Bowlby, J. (1969). Attachment and
loss. Attachment, Vol. 1. NY: Basic Books.
Bowlby, J. (1973). Attachment and
loss: Vol. 2. Separation: Anxiety and anger. NY: Basic Books.
Bowlby, J. (1980). Attachment and
loss: Vol. 3. Loss: Sadness and depression. NY: Basic Books.
Bretherton, I. (1992). The origins
of attachment theory: John Bowlby and Mary Ainsworth. Developmental Psychology,
1992, 28, 759-775.
________________________
Poveznica na izvornik 1: https://drcraigchildressblog.com/2014/11/22/powerpoint-slides-on-masters-lecture-series-presentation/
Poveznica na
izvornik 2: https://drcraigchildressblog.com/2014/11/08/online-seminar-on-diagnosis-and-treatment/
Nema komentara:
Objavi komentar